Monday 6 January 2014

Azam Tahun Baru 2014

Dah seminggu masuk new year baru nak tulis azam. Tak kisah lah, tapi nak tulis juga untuk peringatan diri sendiri. Saya baru bertemu dengan blog ini yang sarat dengan panduan mendidik anak mengikut acuan Islam. Sangat terinspirasi dengan usaha beliau mendidik anak sedari usia yang kecil. Tak sempat nak membaca kesemuanya, jadi saya letakkan link di blog saya upaya dapat rujuk kembali bila ada kelapangan. Plan pengajian anak-anak ini menarik minat saya dan berharap saya juga dapat melaksanakan perkara yang sama pada anak-anak. Inilah azam saya untuk tahun ini. Mungkin kena modified sikit sebab ada buku yang belum dimiliki. Sebelum ni pun ada buat sikit-sikit dengan anak-anak, sumber utama adalah dari internet. Kalau ada rezeki balik Malaysia nanti boleh la dapatkan buku-buku yang tersenarai...


Semoga Allah kuatkan hati saya untuk istiqamah dan lebih sabar dalam mendidik anak-anak.

No comments:

Post a Comment